

























































































































































Проекти
Придвижвай се разумно
Информационна кампания на Европейската комисия
През 2012 г. Европейската комисия даде начало на информационната кампания DotheRight Mix на тема устойчивата градска мобилност в Европа..
У нас кампанията е под наслов “Придвижвай се разумно” и се разгърна с локални генерирани активности.
Цел на клиента:
Устойчивото придвижване е възпитаването и въвеждането на модел на придвижване за по-добра градска среда, за облекчаване на трафика, намаляване на замърсяването на въздуха и нивото на шума и подобряване на здравния статус на градските жители.
Предизвикателства:
• Вкоренени нагласи за използване на личния автомобил и за най-кратки разстояния
• Градоустройствени планове и трафик, несъобразени с разумното придвижване
Стратегически подход
• За адаптирането на кампанията в България си сътрудничихме с Министерство на околната среда и водите и работна група от 11 български експерти от институции, сдружения и компании.
• За широката аудитория разработихме послания и дейности, насочени към хората, вече осъзнали нуждата от промяна, които биха възприели по-лесно идеите ни и биха далиличен пример.
Цел на агенцията, очаквани резултати
Начало на промяна в стереотипите за придвижване в града
Послание
Като се откажем от ползването на личния автомобил за всекидневно придвижване в града, спестяваме средства от гориво, увеличаваме физическата си активност, помагаме за намаляване на трафика и вредните емисии в атмосферата.
Как да се постигне:
• Регулярни срещи със заинтересованите страни на ниво институции
• Регулярни връзки с медиите
• Контакт с широката аудитория: традиционни и онлайн медии, собствени медии, събития на живо, игра „20-те градски точки“
Реализация
Участие в уличния фестивал „София диша“ (2013 г.)с представяне на кампанията с инсталация като стар автомобил „Москвич“ и във фестивала “Зона Култура“ (2014 г.) с изрисуване на фасадата на сграда на ключово софийско кръстовище с огромен графит.
Участие във форума „GreenDayForum – зелени стратегии и устойчиви бизнес решения“и в Architecture Week Пловдив.
Официален старт: Европейската седмица на мобилността от 16 до 22 септември 2013 г, Ден без автомобили в центъра на града. Представихме събитието “20-те градски точки”: игра с печати от ключови локации в персонални книжки с идеята да се насърчи разумното придвижване в града.
Направихме възможна реализацията на първото българско мобилно приложение за споделено пътуване, заедно с платформата AHA!CAR. То осигурява лесна възможност за уговаряне на градско или междуградско пътуване, независимо дали потребителят е пътник или шофьор. Каузата на споделеното пътуване цели да спомогне, както за опазването на околната среда чрез намаляване на вредните емисии, така и за оптимизиране на средствата за транспорт.
Проведохме конкурс за любители фотографи на тема ‚споделено пътуване с автомобил“, последван от изложба на открито в центъра на София.
Създадохме и собствен медиен канал – вестник TheGreenSofia Times. От началото на кампанията до сега издадохме пет броя с уникален дизайн и съдържание.
Online пространството също е широко застъпено в програмата ни. Разработихме локален уебсайт www.dothemix.bg, и страници във Facebook и Instragram.
Измерване на резултатите
Две числа, толкова много хора:
• 9 750 души – общ брой лично докоснати от идеите на DotheRight Mix с живи срещи, присъствали на форуми, събития на закрито и открито.
• Над 70 000 души непряко достигнати с посланията на кампанията

Recent Comments