Новини

09ЮНИ 2016Връчихме „зелен Оскар“

Връчихме „зелен Оскар“

Кампанията на ЕК „Европейска седмица на мобилността“ за първи път даде своя награда на бизнес конкурс! В рамките на инициативата на b2b Media "Най-зелените компании в България" потърсихме компания или неправителствена организация с принос към по-чиста градска среда, към разумно придвижване и активен начин на живот.

Сдружение "Национална асоциация по велосипедизъм" взе специалната награда за проекта си „До работа с колело нон стоп“ и сертифициращата програма „Работодател Велоприятел“, която цели стандартизиране на предпоставките за поощряване и подпомагане на служителите да ходят на работа с колело. Сдружението е представител за България на Европейската велосипедна федерация (ECF).

Като изпълнител на кампанията на ЕК за България, агенция Интеримидж прецени, че това е кандидатът с най-голям потенциал за развитие спрямо ценностите на „Европейска седмица на мобилността“. Наградата беше връчена на Евгений Апостолов от Катя Димитрова, CEO на Интеримидж по време на елегантна церемония по раздаване на призовете в хотел Хилтън, София.

01ЮНИ 2016КАТЯ ДИМИТРОВА Е НОВИЯТ ПРЕДСЕДАТЕЛ НА БАПРА

КАТЯ ДИМИТРОВА Е НОВИЯТ ПРЕДСЕДАТЕЛ НА БАПРА

Катя Димитрова, основател и собственик на ПР агенция „Интеримидж“, пое председателството на Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) за периода 2016-2018 г. Тя прие поста от досегашния председател на Управителния съвет - Деница Сачева, основател на ПР агенция Intelday Solutions, на извънредното Общо събрание на БАПРА на 30-ти май 2016г. Г-жа Сачева се оттегли, за да заеме поста на заместник-министър на труда и социалната политика.

“За мен е чест и голяма отговорност да представлявам българската ПР индустрия, която макар и млада, се развива ускорено, а резултатите са впечатляващи. Става дума за внушително число професионални ПР кампании, както за корпоративни клиенти, така и за значими обществени каузи. Професионалистите в нашите редици са важен глас в големия диалог с обществото, генерирайки идеи и предоставяйки обективна и изчерпателна информация. Част от нашата мисия е да спомагаме за положителни промени в стереотипите на мислене и поведение в интерес на гражданското общество. В качеството си на председател на БАПРА се ангажирам да работя за безупречния имидж на нашата професия, чийто източник е предлагането на висококачествени комуникационни услуги, както и за цивилизована професионална среда, основана на лоялна конкуренция“, сподели Катя Димитрова, новоизбраният председател на УС на БАПРА за 2016-2018 г.

Общото събрание утвърди следния състав на Управителния съвет на БАПРА:

1. Катя Димитрова – председател на УС;

2. Максим Бехар – член на УС;

3. Александър Дурчев – член на УС;

4. Камелия Димитрова – член на УС;

5. Мария Гергова-Бенгтссон – член на УС;

6. Николай Неделчев – член на УС;

7. Ружа Загорска – член на УС.

С новия избор се утвърждава тенденцията през последните години за силната роля на жените в управлението на тази водеща професионална организация. И в миналото председатели на БАПРА са били уважавани лидери в българската ПР индустрия като Максим Бехар, Любомир Аламанов, Александър Дурчев и Николай Неделчев.

***

Катя Димитрова е магистър по масови комуникации от УНСС, София. Провежда професионални специализации по ПР и кризисен мениджмънт в Белгия и Германия. Владее свободно четири чужди езика: английски, френски, испански и руски. Основател е на ПР агенция „Интеримидж“ и управляващ партньор на „Интерпартнерс комюникейшънс“ – една от първите комуникационни агенции у нас, създадена през 1992 година.

Постоянен консултант е на борда на директорите на клуб „България-Белгия-Люксембург“, индивидуален член на IPRA и консултант по редица публични проекти като Дни на Белгия в България, „Do the Right Mix – Придвижвай се разумно!“ и „Будно поколение“ на Европейската комисия, проекти на Национална агенция за приходите, както и корпоративни проекти на BHTC, Deichmann, BILLA, Ytong и др.

За БАПРА

Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) е създадена през 2001 г. като независима и доброволна организация с нестопанска цел да подпомага и утвърждава ПР-а като дейност в полза на развитието на съвременното общество. БАПРА работи за подобряване партньорството на ПР бизнеса у нас с държавната и местната власт, академичните среди, бизнеса, граждански организации и медиите. Членове на БАПРА са най-авторитетните компании за комуникационни услуги на българския пазар. Всички членуващи компании в асоциацията приемат Етичния кодекс на ПР специалистите в България, гарантират прозрачна и почтена дейност, висок професионализъм и лоялно отношение, както към клиентите, така и към своите колеги. Всяка година БАПРА организира единственият конкурс в областта на маркетинговите комуникации с изцяло международно жури – BAPRA Bright Awards, а от 2014 г. провежда и регионалния ПР форум – Sofia PR Summit. БАПРА е гласът на българския ПР бизнес.

Twitter: @BAPRABulgaria

Facebook: https://www.facebook.com/BAPRA.Bulgaria?ref=hl

Web-site: www.bapra.bg

18АПР 2016Изложба за по-чист въздух в Пловдив

Изложба за по-чист въздух в Пловдив

Озонът е сред основните 5 замърсители на атмосферния въздух, а шумът води до 10 000 смъртни случая в Европа годишно. Тези и други любопитни факти, представени със снимки и инфографики, ще образоват пловдивчани в продължение на месец. Изложбата „Избирам по-чист въздух“ е достъпна  от 18 април до 15 май 2016 г. за всички граждани и гости на града. 20-те пана са изложени на т.нар. „Малка главна“ - обновената пешеходна зона на ул. „Райко Даскалов“,  до сградата на БНБ.

Изложбата е в рамките на кампанията на Европейската комисия, която Interimage изпълнява -  „Do the right mix – Придвижвай се разумно!“, част от Европейска седмица на мобилността.  На този етап приоритет на кампанията е да информира хората за различните източници на замърсяване на въздуха в градовете, за ефекта от него върху човешкото здраве и околната среда, както и за мерките, с които институциите и отделните граждани могат да подпомогнат подобряването качеството на въздуха, особено в големите градове.

Информацията в изложбата е представена в забавен и лесно разбираем вид. Но данните са сериозни и са плод на сътрудничеството на няколко институции - Министерството на околната среда и водите (МОСВ), Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС) и Европейската агенция по околна среда (ЕЕА). На Община Пловдив сме задължени за реализирането на изложбата.

Повече снимки от събитието може да видите на Facebook страницата на кампанията.  

07АПР 2016Медии и блогъри стават жури на Deichmann

Медии и блогъри стават жури на Deichmann

Парламентът у нас реши гласуването на изборите да бъде задължително, докато подходът на Deichmann и Интеримидж по-рано тази пролет беше коренно различен. Тазгодишните модни тенденции при обувките за пролет/лято 2016 бяха подложени на гласуване от журналисти и блогъри с интерес и опит в областта на модата. Модните корифеи бяха поканени да изберат измежду шестте основни предложения за сезона, а те бяха представени по нов и интригуващ начин - като видео ревю.

Видео материалите демонстрират силните страни на шест характерни стила в актуалната мода при обувките: спортен, бохо и летни ботуши, морски, с клиновиден ток, ярки цветове и лоуфъри. Всеки от участващите даде своя глас за тенденцията, която най-много го впечатлява и вдъхновява.

Медийният вот протече изключително оспорвано. Интересното в случая е, че както журналистите, така и блогърите подадоха равен брой гласове за по две от представените тенденции. Този факт е показателен за силното съперничество  на пролетно-летните линии на Deichmann за сърцата на нежния пол. В своите предпочитания журналистите бяха раздвоени между лоуфърите и ярките цветове, докато модните блогъри номинираха спортния и морския стил.

Чрез дистанционно гласуване с помощта на специално заснети видео материали Интеримидж определено освежи подхода в представянето на актуалното за пролетно-летния сезон от Deichmann. Представителите на медиите, както и модните блогъри откликнаха с ентусиазъм на идеята и бяха любезни да споделят своето мнение за моделите, които са ги впечатлили. Така агенцията изведе комуникацията за Deichmann с тях на ново равнище с акцент върху диалога и експертната оценка.

Всички тенденции можете да видите на посочените линкове: 

Бохо и хипи - https://youtu.be/Tgnf22Qr0jg

Ярки цветове - https://youtu.be/K-e2x6IP2GU

Лоуфъри - https://youtu.be/zxOs5UxmeP0

Спортни обувки - https://youtu.be/K_rk0RI8TD4

Клиновиден ток - https://youtu.be/g9D7Ma0RrNA

Морски стил - https://youtu.be/4LfJDGumuLo  

30МАР 2016България с приоритет на картата на BHTC

България с приоритет на картата на BHTC

На 29 март клиентът ни „Бер-Хелла термоконтрол“ (BHTC) организира специален Отворен ден за медии, за да представи своята нова производствена база в Икономическа зона „Божурище”. Германската компания, която произвежда климатични системи за водещи марки автомобили, има 35% пазарен дял в Европа и 80% в света. Инвестицията в базата на фирмата вече е 50 млн. лв. BHTC България осигурява работа на 150 души, заети в производството, и на 50 инженери за високотехнологичния си развоен център.

С помощта на Интеримидж, германската компания успешно налага своя имидж на национално значим работодател, който осигурява отлични условия за работа на млади, перспективни кадри. Заедно с това, компанията подкрепя Община Божурище за превръщането й в привлекателно място за работа и живеене. BHTC предоставя широки възможности за обучение и професионално развитие и си сътрудничи активно с технически учебни заведения. Вече разполага с изградена основа за съвместни проекти с Факултета за германско инженерно обучение и промишлен мениджмънт в Техническия университет в София. Сътрудничи си активно и с Техническия университет в Габрово. Високотехнологичната компания е и един от „лобистите“ на дуалното обучение у нас.

Всичко това научиха медиите, които посетиха BHTC и разгледаха базата на водещата немска компания в автомобилния сектор. С техни представители се срещнаха генералният мениджър Мартин Ниланд, ръководителят на HR отдела Станка Хрусанова и директорът "Развойна дейност" в компанията Йоханес Греме.

Любопитен детайл от срещата беше представянето на уникалния „служител“ на BHTC България: индустриален робот на Мицубиши от серията MELFA, приспособен за хаптически измервания от немската фирма Battenberg. В момента това е върхова технология в световен мащаб. Интелигентното „същество“ има 6 степени на свобода. Може да се позиционира в пространството с точност до стотни от милиметъра. Служи за съставяне на диаграми „сила-път“ и „въртящ момент-ъгъл“ – тества копчета, врътки, ламели и други елементи на панелите на BHTC.

За по-малко от година BHTC има в актива си две престижни награди: „Инвеститор на 2015 година“ в класацията на Българската агенция за инвестиции, категория „Инвестиция на зелено“, и наградата на германската икономика в България за 2015 г. в категория „Голямо предприятие“.

20НОЕ 2015Mеждународен конкурс за цигулари „Васко Абаджиев“

Mеждународен конкурс за цигулари „Васко Абаджиев“

 25 кандидати от 16 страни на Европа, Америка и Азия ще се включат в Третия международен конкурс за цигулари „Васко Абаджиев“, който се провежда от 26-ти до 29-ти ноември в София. Традиционното събитие е в памет на Васко Абаджиев (1926-1978), гениален музикант с европейско и световно значение, допринесъл за утвърждаване на българската цигулкова педагогическа школа и музикално изкуство.

За първи път надпреварата се провежда в три тура и ще приключи с  гала-концерта на лауреатите със симфоничен оркестър : 29 ноември в залата на Националната музикална академия. Тържествената гала вечер е със свободен достъп за всички граждани и гости на столицата.

 „Васко Абаджиев е гениален български музикант, който въпреки световното признание и възможностите, които други държави му предоставят срещу поданство, остава българин до последния си дъх! Неговата памет заслужава да бъде  поддържана жива. Нацията ни има нужда от повече вдъхновяващи примери, за да се гордеем, че сме българи!“ – казва председателят на журито проф. Ангел Станков. 

Изявите на кандидатите в цигулковия конкурс ще бъдат оценявани от престижно международно жури с председател проф. Ангел Станков, изтъкнат български цигулар, диригент и педагог, концертирал на най-реномираните подиуми по света и носител на Ордена на Британската империя (2009 г.). Членовете на журито включват проф. Ирина Бочкова (Русия), преподавател в Московската консерватория, проф. Йоханес Майсл (Австрия), цигулар, педагог и композитор, проф. Рудолф Бухман (Австрия), проф. Йосиф Радионов (България), известен цигулар и педагог.  Почетен член на журито е проф. д-р Димитър Момчилов, ректор на НМА „Проф. Панчо Владигеров”.

Журито присъжда следните награди:

  1. Първа награда: 1500 (хиляда и петстотин) евро, диплом-грамота, лауреатско звание
  2. Втора награда: 1000 (хиляда) евро, диплом-грамота, лауреатско звание
  3. Трета награда: 500 (петстотин) евро, диплом-грамота, лауреатско звание
  4. Награда за млад талант: 300 (триста) евро.

 Третият международен конкурс за цигулари „Васко Абаджиевсе осъществява със съдействието на Министерството на културата, Министерството на образованието, Столична програма „Култура“ на Столична община, Националната комисия за ЮНЕСКО към МВнР, Държавния културен институт към МВнР, Италианския  културен институт,  медийни партньори и други.

18НОЕ 2015“Дигиталните деца” на Европа – познатите “чужди”

“Дигиталните деца” на Европа – познатите “чужди”

От 18 до 27 ноември 2015 в градина “Кристал” граждани и гости на столица ще имат възможността да разгледат първата по рода си фотоизложба, посветена на “Дигиталните деца”.

Фотоизложбата е част от активностите на инициативата Digital KidZ, чиято мисия е да изследва как технологиите променят навиците, ежедневието и съвременното детство и да насърчи възпитанието на технологиите сред подрастващите. Организаторите целят насърчаването на обществените дебати за ползите и вредите от технологиите сред децата и имат амбицията да популяризират методики и инструменти, които ще им помогнат за по-добра професионална и личностна реализация, в рамките на едно технологично общество.

“Децата трябва да развиват своето критично мислене и грамотност в боравенето с цифровите технологии и медии, за да играят активна роля в едно приобщаващо общество. Те се нуждаят от възможност и насоки как да ползват подходящи за тяхната възраст инструменти, които ще им помогнат да ползват интернет безопасно и отговорно.”, коментира Ивелина Атанасова, организатор на инициативата Digital KidZ.

Digital KidZ e едновременно проект с кауза, образователен проект, проект, подпомагащ емоционалната връзка между съвременните родители и деца. Целта е да се превърне в устойчиво и дългосрочно начинание.”, допълва Катя Димитрова, изпълнителен директор на „ИнтерИмидж”, комуникационната агенция съорганизатор на фотоизложбата “Дигиталните деца” и партньор на инициативата Digital KidZ.

В рамките на своята реч при откриването на третото издание на форума и творческите работилници Digital KidZ Ивелина Атанасова цитира част от статистическите данни, достъпни на сайта на Европейската комисия, провокирали я да създаде преди година инициативата:

  • Над 80% от децата са склонни да излъжат за възрастта си в интернет, за да получат достъп до ограничено съдържание.
  • Близо 45% от децата до 11 годишна възраст ползват Facebook и YouTube въпреки рестрикциите.
  • 80 % от родителите са на мнение, че повече и по-добри инструменти за родителски контрол ще помогнат на децата им да ползват интернет по-безопасно и ефективно НО едва 28 % от родителите в Европа блокират или филтрират уебсайтовете с неподходящо онлайн съдържание, които посещават децата им.
  • Безопасността в интернет, като конкретна тема, присъства в учебните програми в над 23 образователни системи в цяла Европа, но не се преподава достатъчно поради липсата на съответни педагогически онлайн ресурси.
  • Обучението с помощта на новите онлайн технологии или т.нар. интерактивно обучение може да стимулира творчеството и критичното мислене на децата.
  • Образователните игри, обогатяват и стимулират творчески младежите.

 

Следващото издание на конференция и творчески работилници за деца Digital KidZ е планирано за 12 март 2016г. под надслов “Наука, образование, технологии.”

Фотоизложбата “Дигиталните деца” се организира по повод първата годишнина на инициативата Digital KidZ от онлайн медия и агенция за стратегически маркетинг Newtrend: Media | Marketing | Events, Интеримидж и Дирекция Култура на Столична община.

01НОЕ 2015Събитиен календар ноември

Събитиен календар ноември

7  ноември , София Форум Digital Kidz - трето издание

Над 10 експерта в областта на информационните технологии и детската педагогика и едно 9-годишно “дигитално дете” ще се съберат на сцената на конференцията Digital KidZ на 07 ноември 2015 в зала 3 на НДК, за да обсъдят предизвикателствата, които създават технологиите във възпитанието на децата днес и как да бъдат преодоляни.

18 ноември, София Изложба “Дигиталните деца”.

Паралелно с форума си тази година  с Digital Kidz  организираме и фотоконкурс на тема „Дигиталните деца“. Темата нпровокира хората да покажат чрез своя обектив ежедневието, мечтите и детството на едно съвременно “дигитално дете” – какво им отнемат и какво им дават технологиите. Седемнадесетте най-харесвани от публиката и журито фотографии ще бъдат отличени с грамота и изложени в центъра на София в периода 18 – 28 ноември в рамките на едноименната изложба.

29 ноември, София Гала концерт на лауреатите в третото издание на конкурса за цигулари „Васко Абаджиев“

Основните цели на конкурса, който се провежда от от 26-ти до 29-ти ноември са утвърждаването в националната памет на името и личността на гениалния български цигулар Васко Абаджиев и насърчаване и стимулиране на развитието на български и чужди цигулари, допринасяйки за издигането на авторитета и престижа на българската цигулкова школа и музикално изпълнителско изкуство.

15ОКТ 2015Европейска седмица за безопасност и здраве при работа!

Европейска седмица за безопасност и здраве при работа!

Европейската седмица за безопасност и здраве при работа през 2015 г., основно събитие от кампанията „Здравословни работни места — управлявай стреса!“, започва на 19 октомври. В цяла Европа ще се проведат събития за отбелязване на случая и привличане на вниманието върху стреса и психосоциалните рискове на работното място. Европейската агенция за безопасност и здраве при работа (ЕU-OSHA) и нейната мрежа от партньори си поставят за цел да накарат Европа да заговори за това, как с общи усилия можем да се справим с тези рискове.

Мрежата на ЕU-OSHA от национални фокусни точки организира многобройни събития в над 30 държави за популяризиране на посланията на кампанията. Темите обхващат стрес и психосоциални рискове във връзка с работното време, нов протокол за нагрубяването и тормоза, оценка на психосоциалните рискове в малки предприятия или връзката между институциите за безопасност и здраве при работа (БЗР), образователния сектор и предприятията при управлението на психосоциалните рискове. Конференции за представяне на дейностите, осъществени през двете години на кампанията, са планирани в Австрия, Белгия, Унгария, Испания и Швеция.

Официалните партньори на кампанията на ЕU-OSHA също планират някои дейности: така например Европейската мрежа за опасностите при работа (ЕWHN) ще проведе проява по закриването в Италия за обсъждане на опита и най-добрите практики от Италия и начините за превенция, оценка и отстраняване на рисковете на европейско равнище; немският доставчик В-А-D на услуги в областта на БЗР ще организира конференция относно оценката на риска от психично претоварване, докато Федерацията на европейските общества по ергономия (FEES) ще посвети своя Европейски ден на „ергономично управление на свързания с работата стрес“. Ударението ще бъде поставено върху работното място и по-конкретно върху оформление на работното място, оценки на риска и мерки за предотвратяване, както и върху въпроси на междуличностните отношения, като нагрубяване или тормоз.

Тази година Европейската седмица продължава с темата „Здравословни работни места — управлявай стреса!“ и отделя внимание на два практически проблема: сексуален тормоз и насилие на трети страни, за които са изготвени две информационни графики. В първата се обяснява какво представлява сексуалният тормоз, броят на засегнатите работници и какви мерки могат да приложат предприятията за справяне с този проблем. Във втората е описано насилието на трети страни — най-широко разпространеният професионален риск за европейските предприятия, кого засяга най-много, изложените на риск професии и въздействието му върху работниците.

Д-р Christa Sedlatschek, директор на ЕU-OSHA, пояснява: „Въпреки че насилието може да засегне всяко работно място и всеки работник, някои характеристики на работата повишават тези рискове. Работата с пряк контакт с клиенти, потребители или други лица извън организацията повишава риска от насилствени инциденти, известни още като „насилие на трети страни“. ESENER-2 показва, че необходимостта да се работи с трудни клиенти, пациенти, ученици е идентифицирана като най-широко разпространения рисков фактор във всички европейски предприятия (57,4 %).“

Други резултати от проучването ЕSENER-2 сочат, че 76 % от предприятията в ЕС-28 извършват редовни оценки на риска, като 90 % от тях ги считат за полезен начин за управление на безопасността и здравето. Високите равнища на участие на работниците и служителите (без значение дали е официално, или неофициално) се оказват силен показател за добро качество на труда, включително качеството на управление на БЗР като цяло, и по-специално управлението на психосоциалния риск.

Скоро след Европейската седмица, на 3 и 4 ноември 2015 г., в Билбао, Испания, ще се проведе Среща на високо равнище за здравословни работни места 2015 г. Водещи европейски експерти и лица, вземащи решения, ще обсъдят крайните резултати от двегодишната кампания, стратегии и програми за управление на стреса и психосоциалните рискове на работното място, както и бъдещето на безопасността и здравето при работа в Европа. Събитието ще се проведе в памет на д-р Eusebio Rial González, бивш началник на отдел „Превенция и изследвания“ на ЕU-OSHA, и ще бъде обявена наградата на Eusebio Rial González за иновации и практика в областта „Психология на здравето при работа“.

10ОКТ 2015Дни на Белгия в България

Дни на Белгия в България

“Fun, Food & Quality of Life”

Бизнес-награди за принос в развитието на човешките ресурси дадоха старт на 10-тите Дни на Белгия в България

На 7 октомври в хотел Хилтън бяха открити 10-тите Дни на Белгия в България. Инициативата се организира от Посолството на Белгия в София и на бизнес клуб „Белгия-България-Люксембург“, в който са представени голям брой белгийски компании с бизнес у нас.

В центъра на откриването беше връчването на бизнес наградата Primus Inter Pares („Пръв сред равни“) 2015. Тази година тя бе присъдена за принос в развитието на човешките ресурси след гласуване на експертното жури. Носителят на наградата е високотехнологичната компания „Мелексис България“ ЕООД за изграждане на корпоративна култура, свързана със създаване на среда на самоувереност у служителите и за добри менторски практики. Първият подгласник на победителя е „Алифос/Технофос“ заради успеха в интеграция на човешките ресурси в двете фирми. Като втори подгласник бе отличена „СИБАНК“ ЕАД за политики за обучение и развитие, вътрешен пазар на труда и практики за социална и корпоративна отговорност. Специални награди бяха присъдени и на „Солвей Соди“ и на „Кордеел България“

По повод връчването на наградите посланичката на Кралство Белгия г-жа Аник Ван Калстер сподели: „Неслучайно за юбилейното издание на Дните избрахме изключително важна тема за нашите вече утвърдени бизнес-награди. Убедени сме, че като развиват човешките ресурси, работодателите имат съществен дял в подобряване качеството на живота не само на техните служители, но и на обществото като цяло. Тази година състезанието беше много оспорвано и видяхме наистина чудесни практики в тази сфера.“

За трета поредна година наградата Primus Inter Pares е изработена от ученици от Школата по изкуствата за деца и младежи в неравностойно положение „Дедал“, гр. Варна, където над 130 деца,девойки и младежи изучават изобразително изкуство, скулптиране, дигитални изкуства, фотография, кинематография, актьорско майсторство и ударни инструменти. Наградата е предоставена с любезното съдействие на Солвей Соди“, гр. Девня.

Културната програма на 10-тите Дни на Белгия в България включва букет от събития в областите изобразително изкуство, кино, музика и кулинария. Сред тях със свободен достъп са изложбата на българо-белгийската художничка Антоанета Тончева (7-18 октомври, хотел Хилтън),  прожекцията на белгийски късометражни анимации (18 октомври, хотел Хилтън, ограничен брой места, с предварителна резервация), експозицията “Свобода на словото, независимостта на медиите през погледа на белгийски и български карикатуристи“ (12-30 октомври, Музей на хумора и сатирата в Габрово) и още една изложба – на рисунки от автори, представящи Белгийския център на комикса в Брюксел, която ще бъде показана във фоайето на Българското национално радио от 14 до 23 октомври.

28ОКТ 2015Изложба на открито - храната и човешките сетива

Изложба на открито - храната и човешките сетива

От днес столичани и гостите на София могат да разгледат в градина „Кристал“ изложбата на открито „Усещане за храна“. В 28 пана под формата на любопитни факти се разкрива как храната преминава през петте ни сетива: зрение, обоняние, вкус, допир и слух.

Вкусвайки всекидневно храни и напитки, извършваме оценка със сетивата си, но не винаги можем да опишем и обосновем предпочитанията си. Нещо повече – не се замисляме какво ни провокира да харесваме или не дадена храна. Това се случва подсъзнателно, но се ръководи от впечатленията, които тя оставя у нас, докато я „изследваме“ чрез петте си сетива.

От изложбата ще научите, че жените имат по-остро обоняние от мъжете, но когато остареем обонянието ни вече не се различава по полов признак. Че 80 % от онова, което усещаме, е мирис, а мирисът определя вкуса. Както и че в носа са разположени над 25 млн. клетки, които разпознават до 10 000 миризми.

„Усещане за храна“ се организира от Euro Sensolab, специализирана лаборатория за сензорни анализи на храни и напитки. Дейността на лабораторията е с фокус съдействие на производителите в разработването на продукти, съответстващи на вкусовите предпочитания на българите.

Изложбата се реализира със съдействието на „Дирекция Култура“ на Столична община в рамките на инициативата „Галерии на открито“ и ще остане в градина „Кристал“ до 4-ти ноември.

19ОКТ 2015Make it popular - новата услуга на агенция Interimage

Make it popular - новата услуга на агенция Interimage

Make it popular: комуникацията на локации за събития и заведения

Данушка Еленкова, PR експерт в Интеримидж, разказва как се роди идеята за чисто нова услуга, която агенцията разви за подпомагане на комуникацията на локации за събития и заведения.

Откъде дойде идеята за Make it popular?

Дойде в извън работно време. Посетих няколко пъти едно много приятно заведение в центъра на София. Нямаше как да не ми направи впечатление, че колкото и старание да е вложено в интериора, менюто и обслужването, колкото и излъскано да е, винаги е празно. Да, вярно е, че в столицата ни изникват нови заведения, едва ли не всеки ден, но е истина и че столичани си ходим в едни и същи заведения, на брой не повече от десет. Или не обичаме новото, или новото не умее да се само-оповести. Make it popular се появи като резултат от факта, че търсещата и предлагащата страна понякога така и не се срещат.

В повечето случай мениджмънта на заведенията преценява сам да се занимава с комуникационната стратегия и поради това още в началото тя често тръгва в неправилна посока при цялостното представянето на мястото.

Шаблонът тийзър пано с Coming Soon, фейсбук събитие, откриване с коктейлни маси, хора на групички с чаша вино в ръка, последвано от някоя и друга платена публикация в стил „Отвори врати ..“ е почти сигурна рецепта за неуспех. Дори да постигне ефект, повече усилия не се влагат - сядаме в креслото и чакаме да ни залеят с резервации. Е, тъй като в InterImage обичаме да откриваме "интересностите" на клиентите си и да ги оповестява на всеослушание, Make it popular е новият начин да го правим.

В момента идеята за популяризиране на дадено място, било то ново, или изпращащо години наред неправилни послания за себе си, вече е избистрена под формата на пакет, който да даде резултат на клиентите ни.

Какво точно представлява Make it popular? PR за заведения ли е?

Make it popular е съвкупност от PR и рекламни практики, които да формулират имиджа на дадено място, да го изградят и поддържат. От представянето му, през подходящите за него промо акции, и въобще цялостното му присъствие в активния живот на града. Не можем да го наречем просто събитиен мениджмънт, брандинг, промоция или реклама. Make it popular е пакет от всичко това.

При какъв тип заведения е приложим пакетът?

Всяко място е различно като започнем от фазата му на развитие, локацията и най-вече идейната му концепция. За това и стратегията за популяризиране е различна. Няма ограничение на типа места- барове, ресторанти, кафенета, галерии, пространства за събития - всяко място се нуждае от посока и предварително построен план как да стане и по-важното да остане посещавано.

Какви похвати използва услугата? С какво е по-различна?

Когато отваряш заведение, първата стъпка е да си изясниш какви хора искаш в него. Гоненето на бройка, с цел оборот, те прави еднодневка. Тук опираме много плътно до PR-а, а именно правилните публики да разберат по правилния начин за мястото и да проявят любопитство към него.

Като при всеки бранд е добре и да се създаде легенда, например „Ние готвим със златни ножове, или „това е бара в къщата чудовище, която чупи прозорци без причина“ (бар без нито един прозорец).

Трябва да си познат с нещо и да го комуникираш където трябва. Социалните медии и поддържане на профилите там е неизменна и задължителна част от услугата.

Следва да се подберат начините, по които ще информираш бъдещите си клиенти/гости. Да вкарваш хора в изискан ресторант с Happy Hour е точно толкова неправилно колкото да организираш дегустация на скоч в пицария. Има хора и подходящи активности за всяко място.

Make it popular започва с охарактеризирането на таргета и продължава с директни предложения как той да бъде осведомен за съществуването на заведението и следователно „вкаран“ в него, не само на откриването.

Когато правилните хора са вътре, оттам нататък любопитството расте и идват още. Тогава вече трябва да задържиш интереса им, за да дойдат пак и за тази фаза си имаме похвати, но ще ги определя като фирмена тайна и ревностно ще ги защитавам от кражба.

Част от цялата услуга е системното подсказване какви събития да хоства заведението, как да го намират хората които ги организират, и как да стане част от листа с предпочитани места за различни тематични събития и така около него се завърта социалният живот на града, без да се раздават листовки на Витошка.

И след като търсеният имидж е изграден или сменен, зависи от историята на мястото, от екипa му се изисква да задържи ефекта и да измисля, копира или участва в различни дейности, да полага усилия за името си, дори заведението да е препълнено, защото всички знаем колко непостоянно и капризно чудо е софиянецът със социален живот.

01ОКТ 2015Събитиен календар октомври

Събитиен календар октомври

7 – 18 октомври , София Дни на Белгия в България – 10-то юбилейно издание

Богатата програма включва съдържателни събития от различни области на изкуството, както и уникални кулинарни идеи от Белгия. За първи път Дните гастролират и извън София - в красивия град Габрово, с много интересна изложба на карикатуристи от Белгия и България. Инициативата се организира от Посолството на Белгия в София и на бизнес клуб "Белгия-България-Люксембург", в който са представени голям брой белгийски компании с бизнес у нас

15 октомври, София 25 години Euro Consultants

Специално събитие – бизнес коктейл с домакинството на основателите на меджународната компания Жан Жак Адам и Ян Ван Гейзел и със специалното присъствие на  Н.Пр. Аник Ван Калстър, посланик на Кралство белгия в България.

 

15 октомври, София 25 години EC BUL

Бизнес семинар за специалисти в областта на контрола на качеството, маркетинг и бранд мениджъри в хранително-вкусовата сфера. Тенденции при сензорният анализ и терминът clean label представени от EC BUL Euro Sensolab България.

25 октомври – 4 ноември, София Изложба  „Усещане за храна“

Изложба на открито в градина „Кристал“ представяща в 28 пана как храната преминава през 5те ни сетива.

26АВГ 2015Събитиен календар на Интеримидж за септември 2015г.

Събитиен календар на Интеримидж за септември 2015г.

16 септември, София Придвижвай се разумно – 3-та година Европейската комисия продължава своята кампания за градска мобилност у нас и официалният старт на 3-тата година на информационната инициатива ще бъде даден в рамките на Европейската седмица на мобилността, която ще се проведе от 16 до 22 септември.

17 септември, София Представяне колекция есен-зима на Deichmann Любимата компания за обувки ще представи новата си колекция пред журналисти и блогъри под формата на балетен спектакъл, в който в неочакваната симбиоза на пачки и есенни модели ще покажем, че обувките на Deichmann са подходящи за всяко стъпало.

20 септември, Пловдив  „Аз карам велосипед – последвай ме!“ с финал с велошествие и концерт в Пловдив Велошествие затваря централен булевард в Пловдив за финала на съвместната ни кампания с компанията-производител на велосипеди Максюръп.

17ЮЛИ 2015По-близо до върха

По-близо до върха

Възможност да достигнеш до целите си, това дава букмейкърса къща Еврофутбол с програмата си „Спортни таланти“. За четвърта поредна година, те подкрепиха младите таланти на България, които с гордост показват своите умения пред целия свят. Освен чисто финансово в размер на до 5 000 лева, спортистите получават и професионална подкрепа на своите ментори от Групата на съветниците, както и популяризиране на своите успехи и постижения. Инициативата бе представена и с фотоизложба, която бе официално открита на 17-ти юли, в градинката Кристал. Събитието бе уважено от г-жа Кристина Белчева, експерт в Дирекция „Култура” на Столична община, управителят на българския букмейкър г-жа Екатерина Михайлова и ПР-ът на компанията – г-ца Елица Иванова, както и част от Спортните таланти, представени в изложбата. Фотоизложбата се състои от пана с послания на 12 от атлетите, подкрепени от букмейкърската къща за изминалата 2014 година и може да бъде видяна от столичани до 16-август.
07ЮНИ 2015Летен фест на бира Бритос

Летен фест на бира Бритос

Много музика, американски футбол и кино

Интеримидж организира Britos Summer Fest със заявка да стане традиция

На 5, 6 и 7 юни пивоварната „Бритос“ във Велико Търново отпразнува третата си годишнина с оригинален фестивал на открито в града, Britos Summer Fest. Тридневната програма на събитието бе разработена и осъществена от агенция Интеримидж в партньорство с Община Велико Търново и местни фирми и музиканти.

Фестът откри с концерт на Михаела Филева и Venzy, последвани от Ъпсурт. Спортът бе акцент по време на втория ден на инициативата. На обяд се проведе първият по рода си в града мач по американски футбол между Sofia Bears (България) и Kraljevo Royal Crowns(Сърбия), а вечерта завърши с пряко излъчване на големия финал на Шампионската лига между клубовете на Барселона и Ювентус.

В почивните дни жителите и гостите на Велико Търново се включиха в масови спортни прояви по волейбол, стрийбол и др., както и в игра, свързана със забележителностите на старопрестолния град. Britos Summer Fest приключи с прожекция на комедията „Операция Шментикапели“ в присъствието на автора Влади Въргала.
26МАЙ 2015Заместник-председател на БАПРА

Заместник-председател на БАПРА

Катя Димитрова стана заместник-председател на БАПРА, ще бъде следващият председател на Асоциацията през 2017 г.

На годишното Общо събрание на Българсктаа асоциация на ПР агенциите (БАПРА) г-жа Деница Сачева, основател на ПР агенция Интелдей Солушънс, пое председателството на Сдружението за периода 2015-2017 г. За заместник-председател и следващ председател на БАПРА бе избрана г-жа Катя Димитрова, изпълнителен директор на ПР агенция ИнтерИмидж.

През годините председатели на БАПРА са били утвърдени лидери в местната ПР индустрия, сред които: Максим Бехар, Любомир Аламанов, Александър Дурчев и Николай Неделчев. Общото събрание единодушно реши г-н Максим Бехар да бъде представител на БАПРА в Световната ПР огранизация (ICCO).
15АПР 2015Европейските бизнес награди за околна среда

Европейските бизнес награди за околна среда

Тандемът Интеримидж и AHA!CAR отива на Европейските бизнес награди за околна среда

Първото българско мобилно приложение за споделено пътуване с личен автомобил А! (АHA!CAR) грабна статуетката в категорията „Инвеститор в околната среда“ в престижните 12-ти награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите. Приложението бе разработено в партньорство с ПР агенция Интеримидж като част от кампанията „Do the Right Mix – Придвижвай се разумно“ на Европейската комисия. Кампанията, която у нас се провежда от Интеримидж, е в подкрепа на устойчивата градска мобилност, а приложението спомага за по-малко задръствания и по-чист градски въздух, като дава възможност на непознати да делят разходи за пътуване в обща посока.

Заместник-министърът на околната среда и водите Павел Гуджеров връчи наградата на Катя Димитрова от Интеримидж и на Калоян Илиев от АHA!CAR на церемония, която се проведе в София Хотел Балкан. По този повод Катя Димитрова сподели: „За нас е невероятно постижение фактът, че наградата печели наш проект, който развихме повече с ентусиазъм, отколкото с бюджет, повече с вяра в добрите намерения, отколкото с прагматизъм! Пожелаваме повече привърженици на споделеното пътуване у нас и всеки да се замисли за възможностите за разумно придвижване“.

В категорията „Инвеститор в околната среда“ биват отличени компаниите с най-активна дейност за опазване на околната среда, създаване и използване на екологично чисти продукти или технологии. ББЛФ е национален координатор на Бизнес наградите за околна среда на Европейската комисия и в това си качество осигурява участие в конкурса на българските компании, спечелили в тази категория. Форумът определя и българския представител, член на журито на Европейските награди. Европейските бизнес награди за околна среда се раздават на всеки две години. Нашето мобилно приложение ще се състезава на международно ниво през 2016-та година.

Ползването на A! е безплатно и вече e достъпно за смартфони в Google play и App store. То осигурява лесна възможност за уговаряне на градско или междуградско пътуване, независимо дали потребителят е пътник или шофьор.

Двете най-утвърдени европейски платформи за споделено пътуване (carpooling.com и blablacar.com) имат по около 1 млн. потребители активни потребители. Българите все още плахо откриват ползите от този начин на пътуване с личен автомобил, като най-популярни са споделените маршрути за ходене до работа или превоза на няколко съседски деца до училище.
Още новини